تهران ، خ ولیعصر، روبروی پارک ملت، پلاک ۲۶۱۷، ساختمان داستو، ط ۵، و ۲۲

روش درمانی پلاسما اوزون

آنچه می خوانید...

روش درمانیTreatment Methodology

این روش با ترکیبی از پلاسما اوزن درمانی ومحصولات اوزن دار و غنی از اکسیژن پر انرژی برای بازسازی بافت ها درپوست ونواحی که باکاهش اکسیژن مواجه اند و روند پیری را طی می کنند انجام می گیرد پلاسما اوزن درمانی باعث تسریع در روند بهبودی سلول های اسیب دیده می شود این درمان برای بازسازی بافت ها ی آسیب دیده، که اغلب به دلیل کمبود مزمن اکسیژن اتفاق میافتد , استفاده میشود.

اوزون درمانی

دلیل اینکه تعدادی ازبافت های آسیب دیده سریعترازبافت ها دیگر بهبود میابند وجود جریان خون بیشتردراین نواحی است بنابراین مهیا کردن موارد بهبودی وموادمغذی در سطح پوست میتواند باعث افزایش جریان خون و بهبودی عملکرد بافت های آسیب دیده شود .

اگر چه این مواد مغذی که از گیاه آلورا و روغن های ارگانیک تهیه شده اند باعث افزایش هیدراته کردن پوست و افزایش جریان خون و افزایش اکسیژن رسانی بافتی شوند ، و موارد بهبودی در نواحی آسیب دیده شود. سپس این روند باعث افزایش روند بهبودی در بافت ها میشود در نهایت افزایش استیدلاکتیک در بافت های آسیب دیده باعث ایجاد درد میشود زمانیکه همه این موارد وجود داشته باشند سیستم ایمنی بدن نمی تواند به بازسازی و ترمیم بافت ها کمک کند. این روند می تواند با استفاده از پلاسما اوزن درمانی به صورت دائمی بهبود یابد .

 

مکانیزم اثر پلاسما اوزن درمانی : PO3T Mechanism

پلاسما اوزن درمانی با کمک سه مکانیسم درمانی باعث درمان میشود
۱ درابتدا اکسیژن فعال به بهبود بافت های آسیب دیده کمک میکند) Local Hyper oxygenation )
۲ دومین تاثیر پلاسما اوزن درمانی این است که اوزن یک ماده بی ثبات است وبه سرعت به اکسیژن تبدیل میشود درحین روند تبدیل، هر مولکول اکسیژن میتواند با انرژی ازاد شده در بافت ها مواد مختلفی را اکسید ) Local positron energy Release (
تحقیقات نشان میدهد که اکسیداسیون باعث تحریک ترشح فاکتورهای رشد از سلول های ماکروفاژو ماست سل ها مانند۱ , IL- TNF-1 میشود ، لذا پلاسما اوزن درمانی به دلیل ساختاری که دارد میتواند روند فرایند های اکسیداسیون را تنظیم کند و بلافاصله اکسیژن مورد نیاز بافت ها را فراهم کند و باعث تحریک رشد بافت ها و بازسازی و توانبخشی آنها شود.
۳ سومین راهی که پلاسما اوزن درمانی باعث درمان می شود بهبودی بدن با استفاده ازهومیوپاتی Homeopathy (همسان درمانی)است که در وتقع با ایجاد یک التهاب ضعیف و خاص می تواند اثرات ضدالتهابی داشته باشد دراین روند ویتامین ها و موادمعدنی برای کاهش التهاب و افزایش جریان خون در بافت های آسیب دیده قبل از پلاسما اوزن درمانی به وسیله پزشک از ترکیبات مختلف ژل یا کرم یا روغن اوزنه استفاده میشود

این کار باعث رساندن مواد مغذی سلولی و مواد رشد سلولی به بافت ها می شود و بافت ها را بازسازی میکند این درمان در مدت زمان۲ ماه و طی ۶ تا ۸ مرحله پلاسما اوزن درمانی ، انجام میشود و به صورت دائمی باعث اصلاح بافت ها ی اسیب دیده و کاهش علایمی که در مراحل اولیه درمان آشکار است، میشود.
۴نکات مهم
شما باید آرامش خودرا حفظ کنید ممکن است نقاط تحت درمان باپلاسما اوزن درمانی کمی دردناک شود اما پزشکان برای کاهش این درد از مسکن های بی حس کننده قبل و بعد از پلاسما اوزن درمانی استفاده می کنند از داروهایی مانند ناپروکسین، آسپیرین وایبوپروفن حداقل دو روز قبل از انجام پلاسما اوزن درمانی استفاده نکنید ممکن است قبل از پلاسما اوزن درمانی برای شما داروهایی مانند تایلنول، ترامادول، ویکودن، نارکو ویا داورهای دیگر تجویز شود و مصرف مکمل های روغن ماهی را دو روز قبل ازپلاسما اوزن درمانی قطع کنید. در صورتیکه به مسکن های قوی تر از تایلنول نیاز داشته باشید پزشک برای شما تجویز خواهد کرد .

روش انجام
این روش دردناک نیست یا با درد کمی همراه است وبیماران بلافاصله بعد از این روش با بهبودی مواجه میشوند به دلیل اینکه در بافت آسیب دیده گاز پلاسما اوزن درمانی میشود ممکن است تا یک ساعت یا حداکثر تا چند روز با تورم روی ناحیه پلاسما اوزن درمانی مواجه شوید این درمان شامل دو قسمت است در ابتدا مواد طبیعی برای مهیا کردن مواد لازم سلولها پلاسما اوزن درمانی میشود این پلاسما اوزن درمانی حاوی مواد دکس تروس ، سالین ، ویتامین B و ترکیباتی از مواد هومیوپاتی لازم است بخش دوم این درمان پلاسما اوزن درمانی گاز اوزن در نواحی آسیب دیده برای مهیا کردن اکسیژن لازم و ایجاد انرژی در بافت ها انجام میشود این روند باعث بازسازی بافت ها میشود. توصیه میکنیم که پلاسما اوزن درمانی را برای مدت زمان ۲ هفته و ۳ مرتبه برای هر ناحیه آسیب دیده انجام دهید اما دربعضی موارد بیشتر از این مقدار نیاز است سرعت پاسخگویی بدن شما به این درمان به سن،سلامتی،مدت ابتلا به بیماری واقداماتی که برای درمان انجام داده اید بستگی دارد اکثر افراد با ۳مرتبه انجام این جراحی به بهبودی دست یافته اند.
جلسات درمانی
برای اکثرافراد یک مرحله درمان کافی است کاهش علائم بیماری بوسیله این روش رضایت بخش است و بیمار به درمان مجدد نیازی ندارد بیماران برای تحریک بیشتر بافت برای بازسای و ترمیم مراحل دیگر پلاسما اوزن درمانی را انجام میدهند هیچ محدودیتی برای پلاسما اوزن درمانی این ماده وجود ندارد یک بیمار می تواند یک مرحله پلاسما اوزن درمانی انجام دهید و بیمار دیگر ۴ مرحله درمان باید انجام دهد باید بعد از پلاسما اوزن درمانی به بهبودی بیمارتوجه شود. درصورتیکه به ۳یا ۴مرحله درمان نیازدارید وبهبودی حاصل نشده است مواد دیگری باید قبل از انجام پلاسما اوزن درمانی مورد توجه قرارگیرد.

پلاسما اوزون ترابی

یعد از پلاسما اوزن درمانی
توصیه می شود بیماران ازیک رژیم غذایی مناسب حاوی پروتئین و استراحت کافی استفاده کنند که به ریکاوری واحیا بعدازپلاسما اوزن درمانی کمک میکند بسیاری ازبیماران به اشتباه بعدا زپلاسما اوزن درمانی به سرعت به انجام تمرینات فیزیکی شدید میپرداوزند که این کار اشتباهی است وروند بهبودی وساخت کلوژن را به تاخیرمی اندازد بهتر است دو روز استراحت داشته باشند و درصورت نیاز میتوانند ۲تا ۳هفته بعدا زپلاسما اوزن درمانی بادقت کافی فعالیت های شدید و طولانی مانند ( اسکی، بسکتبال ، حاکی روی چمن و سطوح پیشرفته یوگا ) و حرکات پرشی را انجام دهند .
بسیاری از بیماران برای کاهش التهابات تا دو روز پس از پلاسما اوزن درمانی از پدهای گرم و سپس کمپرس یخ و بالانگهداشتن برای اندام های تحتانی ( مانند پا ) استفاده میکنند همچنین برای کاهش درد و التهابات از مواد و داروهای طبیعی به غیر از ایبوپروفن، آلیو، مورتین، آسپیرین و یا داروهای ضد التهاب بدون استروئید دیگر مانند سلبرکس استفاده می کنند متخصصین برای کاهش دردهای شدید شل کننده عضلات یا داروی نارکوتیک را توصیه میکنند بیماران ممکن است از مواد طبیعی مانند پماد کاپسایسین و… استفاده کنند اما باید از مصرف روغن ماهی و مکمل های این ماده تقریبا دو هفته بعد از انجام پلاسما اوزن درمانی خودداری کنند پزشکان توصیه می کنند برای تسریع در روند بهبودی بیماران میتوانند از مکمل های غذایی خاصی در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

ازون درمانی

عوارض
عوارضی از پلاسما اوزن درمانی پلاسما اوزن درمانی گزارش نشده است ممکن است قدری سوزش در ناحیه پلاسما اوزن درمانی وجود داشته باشدویا بیمار به پلاسما اوزن درمانی پلاسما اوزن درمانی پاسخ ندهد.

اوزن ماده ای ناپایدار است و در بدن نیمه عمری در حدود ۸ دقیقه دارد ولی باید دانست که تبدیل دو ملکول اوزن سه اتمی O3 به سه ملکول اکسیژن دو اتمی O2 انرژی معادل ۲*۶۸٫۴ Kcal آزاد می کند این انرژی نوعی انرژی پوزیترونی است می تواند اثرات بیولوژیکی زیادی ایجاد کند این توانایی منحصر به فرد پلاسما اوزن درمانی از اثر پلاسما اوزن درمانی بر غشا گلبول‌های سفید منشأ می‌گیرد که باعث ترشح سیتوکینها (گاما اینترفرن، اینترلوکین) از آنان می شود.

هنگامیکه مقادیر بسیار ناچیز پلاسما اوزن درمانی به بدن وارد می گردد سیستم ایمنی بدن تحریک می گردد بدین معنی که پلاسما اوزن درمانی سیستم ایمنی بدن را باز فعال می کند.در پاسخ به این فعال سازی ، سیستم ایمنی مولکول های خاصی بنام سیتوکین را که نقش پیام رسان دارند تولید می کند. این پیام رسان ها به نوعی سایر سلول های سیستم ایمنی را آگاه ساخته و آبشاری از تغییرات مثبت را در سراسر سیستم ایمنی براه انداخته که منجر به مقاومت در برابر بیماریها و بهبود می شود . این بدین معنی است که استفاده از پلاسما اوزن درمانی طبی برای فعال سازی سیستم ایمنی افرادی که دچار کاهش یا اختلال عملکرد سیستم ایمنی بدن هستند بسیار مفید است.

پلاسما اوزن باعث افزایش جذب اکسیژن توسط سلولها به وسیله تحریک آنزیم دیفسفوگلیسراتDPG می شود
. دیفسفوگلیسرات مسؤل آزاد شدن اکسیژن از همگلوبین و جذب آن توسط سلول‌ها می‌باشد. در نبود یا کمبود میزان کافی‌ دیفسفوگلیسرات سلول‌های ما دچار محرومیت از اکسیژن میشوند، مشکل شایعی که در افراد دیابتی و کسانی که بیماریهای مزمن دارند وجود دارد.

مطب شخصی دکتر علی تارات بر اساس الگو گیری از آخرین تکنولوژی های روز دنیا و رعایت استانداردهای جهان در زمینه انواع روشهای رایج تجویز اکسیژن اوزن طبی در خدمت شما عزیزان است.

دکتر علی تارات

اکسیژن و اوزون درمانگر (متخصص طب هایپرباریک)
- دانش آموخته دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز
- دانش آموخته طب هایپر باریک تحت نظر دانشگاه اکسفورد در دانشگاه عالی پزشکی سنگاپور SGH 
- نویسنده ی دو کتاب با عناوین" اصول طب غواصی" و" مبانی طب هایپرباریک "