تهران ، خ ولیعصر، روبروی پارک ملت، پلاک ۲۶۱۷، ساختمان داستو، ط ۵، و ۲۲

علی تارات / مقالات اوزون درمانی / اوزون درمانی چیست؟
۵ دقیقه

اوزون درمانی چیست؟

آنچه می خوانید...

اوزون درمانی یک روش تزریقی اکسیژن است. این درمان برای انوع مختلف درد مفاصل و ماهیچه ها مانند درد عصب سیاتیک مناسب است اوزون درمانی باعث اصلاح اختلالات به صورت پاتولوژی (آسیب شناسی) میشود. این روش ۷۵ درصد باعث درمان مبتلایان به بیماری مفاصل می شود.

تزریق اوزون باعث بازگشت جریان خون به بافت ها میشود وبا مهیا کردن مواد لازم برای بافت های آسیب دیده باعث بهبودی این بافت ها میشود. این تزریق ترکیبیاتی ازپروکائین برای کاهش درد ودوزهایی ازهورمون های استروئید ی برای جلوگیری از فعالیت بیش ازحد سیستم ایمنی بدن و رساندن مواد لازم برای بهبودی بافت ها است. دراین روش از مواد ضدالتهاب واکسیژن و اوزون برای بازسازی و ترمیم بافت ها استفاده میشود.

نکته بسیارمهمی وجود دارد که اوزون درمانی با افزایش جریان خون درلیگامنت هاومفاصل آسیب دیده باعث کاهش درد میشوند. پروکائین باعث ترمیم سلولهای آسیب دیده و بهبود جریان خون میشود داروهای ضدالتهاب هم میتواند به کاهش تورم و التهاب کمک کند و درنهایت منجر به افزایش جریان خون در بافت ها میشود. ترکیباتی مانند گلوکز،ویتامین ها وموادمعدنی برای عملکرد سوخت و سازبدن مهم است. این روش باعث افزایش انرژی و اکسیژن موجود در بافت ها میشود وبه بهبودی مفصل آسیب دیده کمک میکند
چگونگی درمان با اوزون

اوزون باعث تحریک جریان خون میشود و با افزایش اکسیژن در سلولها باعث افزایش انرژی آنها میشود. اوزون درپراکسید ترکیب میشود و باعث تحریک جریان خون میشود و درنتیجه سلولها مواد مورد نیازخود را دریافت میکنند و بازسازی و ترمیم میشوند. جریان خون ودر سلولها بهبود میابد و بافت ها شروع به بهبودی میکنند.

دلیلی که باعث میشود تعدادی ازآسیب دیدگی ها به صورت کامل بهبود یابد و تعدادی دیگر درمان نشود وجود جریان خون در بافت ها است زمانیکه یکی ازبافت های بدن دچارآسیب دیدگی میشوند باید این بافت ها مجددا بازسازی واحیا شوند وبرای احیا به موادی مانند ویتامین ،مواد معدنی واکسیژن نیازدارد که باید توسط خون به این بافت ها منتقل شود یکی ازمهمترین مواد برای ترمیم بافت ها اکسیژن است کاهش میزان اکسیژن دربدن باعث تجمع اسید لاکتیک دربدن ومنجر به درد میشود اوزون درمانی در۳روز انجام میشود درابتدا داروهای ضدالتهاب درناحیه آسیب دیده برای کاهش تورم والتهاب انجام میشود این کار باعث افزایش جریان خون دربافت میشود سپس به این ناحیه ویتامین ومواد معدنی که برای بهبودی ضروری است رسانده میشود ودرنهایت به این ناحیه بوسیله اوزون درمانی اکسیژن رسانده میشود. بافت ها موادی را که برای بهبودی نیازداشته اند دریافت میکنند وزمانیکه بهبود میابند جریان خون درآن ناحیه افزایش میابد ودرمان کامل میشود نتیجه این درمان دربین افراد مختلف متفاوت است اما اکثر بیماران فقط به ۳تا۵ مرحله درمان نیازدارند.

اوزون ترابی در زیبایی

امروزه زیبایی ، حفاظت و نگهداری از موی سر یکی از دغدغه های عموم مردم می باشد . به طوری که در بیشتر مواقع افراد در جهت نگهداری و حفاظت از آن هزینه های زیادی را پرداخت می کنند و متاسفانه در پاره ایی مواقع نه تنها تاثیری ندارند بلکه به دلیل مواد شیمیایی مشکلات و عوارض دیگری را به همراه دارد .

اما خبر خوش اینکه یکی از کاربرد های بی نظیر اکسی‍ژن فعال ( ازن ) استفاده آن در جهت نگهداری ، حفاظت و زیبایی مو می باشد . بطوریکه این راهکار کاملاً ارگانیک و طبیعی بوده و هیچ گونه پیامد و عوارضی ندارد .

طبق بررسی های به عمل آمده اکسیژن فعال ( ازن ) تاثیرات بی نظیری در افزایش و ماندگاری مو داشته و می تواند به طرز فوق العاده ایی باعث رفع کامل در ریزش مو گردد.

بسیار جالب است بدانید اکسیژن فعال ( ازن ) با ایجاد یک لایه محافظ به نام  peptones  بر روی مو باعث پوشش کوتیکول مو و بهبود سلامت کلی مو می شود . به ترتیبی که اکسیژن فعال ( ازن ) با ایجاد ارتباط میان ساختار درونی هر رشته مو و رنگ شیمیایی و طبیعی آن باعث جلای مو و خوش رنگ شدن عالی آن می شود . به نحویکه امروزه آن را به عنوان عامل مهم در رنگ آمیزی مناسب مو معرفی نموده و می شناسند . با توجه به تعاریف بالا می توان اثرات اکسیژن فعال ( ازن ) را به ترتیب زیر بیان نمود :

۱ . جلوگیری بی نظیر از ریزش مو

۲ . پر پشت شدن آن به دلیل افزایش ضخامت هر تار مو

۳ . افزایش فوق العاده در دوام و ماندگاری مو

۴ . خوش رنگ شدن و افزایش جلای طبیعی

۵ . رفع کامل شوره ، حساسیت و خارش

آیا تا کنون به اهمیت واقعی اکسیژن در زندگی‌ خود فکر کرده اید؟ انسان میتواند چند روز بدون آب و روز‌های طولانی‌ تر بدون غذا زنده بماند ولی‌ قادر نیست بیش از چند دقیقه بدون اکسیژن به حیات خود ادامه دهد، براستی چرا چنین است؟ پاسخ این است که سلولهای تشکیل دهنده بافت‌های مختلف بدن ما برای ادامه حیات و انجام وظایف فیزیولوژیک خود ناگزیر از تولید انرژی می‌باشد. بخشی از انرژی تولید شده صرف حفظ گرمای بدن و مابقی آن صرف انجام فعل و انفعالات متابولیک بافت‌ها و اعضای مختلف می گردد. تولید انرژی سلولی بطور مطلق وابسته به وجود و مصرف کافی‌ اکسیژن در بافت‌های بدن ما می‌باشد. به عبارت ساده تر این اکسیژن است که قسمت اعظم انرژی مورد نیز روزانه ما را  تامین می‌کند و آب و مواد غذایی‌ در درجه دوم اهمیت قرار می گیرند. انسان در شبانه روز متجاوز از ۲۰۰۰۰ بار تنفس می‌کند ولی‌ تنها چندین نوبت مبادرت به خوردن و آشامیدن می نماید که این خود گواه بر اهمیت فوق العاده اکسیژن در عملکرد صحیح بافت‌ها و اعضای بدن و حفظ انرژی و سلامت آن است.

مطب شخصی دکتر علی تارات بر اساس الگو گیری از آخرین تکنولوژی های روز دنیا و رعایت استانداردهای جهان در زمینه انواع روشهای رایج تجویز اکسیژن – اوزن طبی در خدمت شما عزیزان است.

دکتر علی تارات

اکسیژن و اوزون درمانگر (متخصص طب هایپرباریک)
- دانش آموخته دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز
- دانش آموخته طب هایپر باریک تحت نظر دانشگاه اکسفورد در دانشگاه عالی پزشکی سنگاپور SGH 
- نویسنده ی دو کتاب با عناوین" اصول طب غواصی" و" مبانی طب هایپرباریک "