تهران ، خ ولیعصر، روبروی پارک ملت، پلاک ۲۶۱۷، ساختمان داستو، ط ۵، و ۲۲

علی تارات / مقالات اوزون درمانی / پروتکل های اوزون ( اوزون درمانی)
۲۲ دقیقه

پروتکل های اوزون ( اوزون درمانی)

آنچه می خوانید...

(۱)  برای چه مدت زمانی باید اوزون ( اوزن درمانی)    را نگه دارم ؟
جواب؟ لازم نیست شما اوزون ( اوزن درمانی)   را نگه دارید. اخیرا دانشمندان کوبایی ثابت کرده اند که اوزون ( اوزن درمانی)    به طور کامل جذب شده و بلافاصله پس از ورود به رکتوم با بافت موجود در روده بزرگ واکنش می دهد. چند سال پیش تصور می شد که شما باید ۲۰ دقیقه اوزون ( اوزن درمانی)    را نگه دارید. هنوز هم ممکن است این مساله تحت عنوان “زمان نگهداری” در قالب دستورالعمل های موجود در اینترنت مطرح شود. خبر خوب این است که این موضوع ثابت نشده است که مساله درستی نیست. اگر شما نیاز دارید که اوزون ( اوزن درمانی)   در مدت کوتاهی پس از تزریق آن به ارامی حرکت داشته باشد، در این حالت اجازه دهید تا اوزون ( اوزن درمانی)   به حرکت خود ادامه دهد.  شما مجبور به تکرار تزریق نیستید چرا که تنها چیزی که شما آزاد می کنید اکسیژن است و نه اوزون ( اوزن درمانی)  . همانطور که قبلا ذکر شد، مولکول گاز اوزون ( اوزن درمانی)    به سرعت توسط بدن جذب می شود.
(۲)  در چه زمانی من باید این کار را انجام دهم؟
این کار در هر زمان از روز قابل انجام می باشد. این کار را پس از یک حرکت اخیر روده ای انجام دهید. بعضی از افراد ممکن است این ترجیح را داشته باشند که قبل از تزریق آنما یا کولونیک را انجام دهند، اما این کاملا ضروری نیست.
(۳)  برای چند بار باید ان را انجام داد ؟ هرگز ان را برای بیش از یک بار در روز، ۱ تا ۵ بار در هفته انجام ندهید.
(۴) چه میزان غلظت و یا قدرت باید در نظر گرفته شود؟
شما باید از درجه تنظیم غلظت اوزون ( اوزن درمانی)    در ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    خود به میزان ۳۰ تا ۴۵ میکروگرم در میلی لیتر یا “میکروگرم در هر میلی لیتر” استفاده کنید که “میکروگرم در هر میلی لیتر” و یا  ug/ml “” عبارات مربوط به غلظت هستند که برای بحث در مورد قدرت اوزون ( اوزن درمانی)   که باید برای هر روش کاربردی اوزون ( اوزن درمانی)    استفاده شوند در نظر گرفته می شوند. شما باید اطمینان حاصل کنید که می توانید غلظت اوزون ( اوزن درمانی)   (یا ‘قدرت’) تولیدی ان توسط ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    را کنترل کنید. به دقت راهنمای ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   را مرور کنید تا به پاسخ این سوال برسید. اگر کتابچه ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   را در اختیار نداشتید، و یا اینکه اگر کتابچه راهنما اطلاعات لازم در مورد میزان خروجی اوزون ( اوزن درمانی)    ژنراتور را در اختیار شما قرار نمی دهد، در این صورت این کار را انجام ندهید. شما باید غلظت اوزون ( اوزن درمانی)    مورد استفاده را بدانید و این تنها در صورتی امکان پذیر است که سازنده راهنمای خروجی اوزون ( اوزن درمانی)   را ارائه نماید.

(۵)  آیا امکان استفاده از ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   با تغذیه هوا وجود دارد؟
خیر. ژنراتورهای اوزون ( اوزن درمانی)    که با هوا تغذیه می شوند تنها برای تصفیه هوا و گاهی نیز برای تصفیه آب سبک به کار می روند. ژنراتورهای اوزون ( اوزن درمانی)   با منبع هوا ژنراتورهای “صنعتی” اوزون ( اوزن درمانی)    هستند. اوزون ( اوزن درمانی)  ی  که توسط انها تولید می شود به منظور استفاده در اوزون ( اوزن درمانی)   درمانی (اوزون ( اوزن درمانی)   نیز آلاینده هایی دارد) خلوص کافی ندارد و به اندازه کافی برای درمان با اوزون ( اوزن درمانی)   قوی نیست. اطمینان حاصل کنید که از ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)  ی استفاده می کنید که نیازمند اکسیژن خالص است.
(۶) چقدر اوزون ( اوزن درمانی)   مورد نیاز است؟ چه حجمی مورد نیاز است؟
شما باید از ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)  ی استفاده کنید که از اکسیژن خالص به عنوان گاز تغذیه ای استفاده می کند. جریان اکسیژن باید روی ۴/۱، ۸/۱ یا ۱۶/۱ لیتر در دقیقه تنظیم شود؛ جریان با غلظت ۳۰ تا ۴۵ میکروگرم در میلی لیتر را انتخاب کنید. هرگز از ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)  ی  که از “هوا” برای این روش بهره می برد استفاده نکنید، زیرا اوزون ( اوزن درمانی)    غلظت مناسب نخواهد داشت و لذا اوزون ( اوزن درمانی)    با سموم و مواد جانبی موجود در هوا آلوده می شود. سرعت ورود اکسیژن به ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   “سرعت جریان” اکسیژن نامیده می شود. سرعت جریان، غلظت اوزون ( اوزن درمانی)   تولیدی توسط ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   را تعیین می کند. سرعت جریان ایده آل اکسیژن برای استفاده در زمینه تزریق برابر با ۴/۱، ۸/۱ یا ۱۶/۱ LPM (لیتر در دقیقه) می باشد اما تنها در صورتی که مولد اوزون ( اوزن درمانی)    شما بتواند ۳۰ تا ۴۵ میکروگرم در لیتر اوزون ( اوزن درمانی)    تولید کند این مقادیر مصداق دارد و به همین دلیل است که شما باید نمودار دقیقی را برای خواندن غلظت های اوزون ( اوزن درمانی)    که ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    تولید می کند در اختیار داشته باشید. اگر شما به نموداری که بتواند به وضوح غلظت های تولیدی اوزون ( اوزن درمانی)   از ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    نشان دهد دسترسی نداشته باشید، تا زمان در اختیار داشتن اطلاعات به این کار اقدام نکنید.
تزریق گاز از طریق رکتال بسیار شبیه به باد کردن بالون می باشد. بنا به دلایل ایمنی و راحتی، پزشک و بیمار همواره باید اطمینان حاصل کنند که فقط حجم مورد نظر از گاز اوزون ( اوزن درمانی)  ، با غلظت مورد نظر ۳۰ تا ۴۵ میکروگرم در میلی لیتر مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که در بالا توضیح داده شد، یک نقطه شروع معمول برای بسیاری از کاربران ۱۲۵ سی سی گاز می باشد.  گاز اوزون ( اوزن درمانی)   از طریق کاتتر تزریق می شود که تقریبا ۳ تا ۴ اینچ داخل رکتوم قرار می گیرد. سپس با استفاده از مثال فوق جریان متوقف شده و کاتتر خارج می شود.
(۷)  آیا امکان استفاده از غلظت های بیشتر اوزون ( اوزن درمانی)   نیز وجود دارد؟
تنها بنا به دلایل خاص (خونریزی کولیت). اگر هدف شما استفاده از اوزون ( اوزن درمانی)    برای سم زدایی و تقویت سیستم ایمنی باشد، اطمینان حاصل کنید که از ۳۰ تا ۴۵ میکروگرم در میلی لیتر استفاده می کنید. غلظت اوزون ( اوزن درمانی)    را افزایش ندهید، زیرا در پی این افزایش کارآیی بیشتری را نخواهید داشت و این مورد تنها باعث ایجاد تحریک بیشتر می شود.
تنها زمانی که این تکنیک متغییر می باشد هنگامی است که نتیجه مطلوب اوزون تراپی دمیدن در مقعد ( اوزن درمانی)  ، توقف خونریزی مرتبط با “خونریزی کولیت ” باشد. در این مورد، استانداردهای آلمان نشان می دهد که غلظت اوزون ( اوزن درمانی)    باید ۶۰ گرم / میلی لیتر باشد و مقدار اوزون ( اوزن درمانی)    تزریق شده تنها باید ۶۰ گرم باشد. این غلظت بالاتر برای اوزون ( اوزن درمانی)   موجب توقف خونریزی می شود، اما موجب درمان کولون نمی شود. بنابراین در اینجا در ابتدا هدف متوقف کردن خونریزی با غلظت بالاتر (۶۰ گرم / میلی لیتر) و با توقف خونریزی

تکنیک مورد اشاره در بالا برای درمان قسمت های آسیب دیده روده استفاده می شود. دستورالعمل های اصلی از این قرار است که اوزون ( اوزن درمانی)    در غلظت های بالاتر (μg / ml  ۶۰)برای متوقف کردن خونریزی و استریلیزه کردن استفاده می شود. پس از انجام این مرحله، غلظت اوزون ( اوزن درمانی)    باید به سطوح شناخته شده برای درمان کاهش داده شود و این یعنی اینکه باید به سطح ۳۰ تا ۴۵ وات / میلی لیتر برسیم.
(۸)  آیا امکان استفاده از این روش برای مدت زمان طولانی تر جهت افزایش اثربخشی وجود دارد؟
خیر. یک نشریه اخیرا این مورد را تایید کرد که هرگز نباید از “دوره تزریقی مقعدی ۴۵ دقیقه  ای” استفاده نمود. نویسنده این تکنیک بر این باور است که “مقدار بیشتر بهتر است” و در نتیجه استفاده از تزریق برای این مدت زمانی باید نسبت به تزریق با دوره زمانی کوتاه ارجحیت داشته باشد.  متأسفانه کسی که این روش را طراحی کرده و آن را در یک کتاب منتشر کرده است، پزشک نیست و هیچ گونه سابقه آموزش پزشکی ندارد. بنابراین، او هیچ آموزش و یا دانشی در مورد میزان آسیب ایجاد شده در طول این بازه ۴۵ دقیقه ای برای تزریق واکسیناسیون برای افراد در اختیار ندارد. این دستورالعمل به افراد این توصیه را ارائه می دهد که از دو کاتتر استفاده کنند، که یکی از انها به صورت عمیق در داخل روده بزرگ قرار گرفته و دیگری در عمق چند اینچ وارد شود. یک کاتتر برای پر کردن اوزون ( اوزن درمانی)    استفاده می شود، در حالی که دیگری برای فراهم کردن مسیر خروج اوزون ( اوزن درمانی)    استفاده می شود. استفاده  از این پروسه مانع ایجاد هر گونه فشار در داخل روده بزرگ می شود و کاربر را قادر می سازد تا مدت زمان مورد نیاز است به تزریق اوزون ( اوزن درمانی)   ادامه دهد.  مجددا تاکید داریم که این روش بر پایه این فرض استوار است که “مقدار بیشتر بهتر است”.  متاسفانه این منطق ناقص بوده و پایه علمی ندارد. در استفاده از این روش هیچ مزیتی وجود ندارد و در واقع کاربرانی که از این روش استفاده می کنند با ریسک بسیار اشکار تحریک بافت حساس در داخل روده سر و کار دارند. استفاده از اوزون ( اوزن درمانی)   با مقادیر مناسب یک ابزار شفا بخش شگفت انگیز است، با این حال تلاش برای تزریق ۴۵ دقیقه ای مقعدی واقعا می تواند باعث تحریک و آسیب به این بافت حساس شود.

سونای اوزون ( اوزن درمانی) 
مزایای سونای بخار بر روی سیستم ایمنی بدن و پروسه های بیماری به خوبی به تایید رسیده است. علاوه بر آرامش بخش بودن، سونا و هیترترمی القا شده در بدن، تاثیرات مثبت تب و بدون اذیت بودن ان قابل ذکر هستند. به عنوان مثال، در ۱۰۴ درجه فارنهایت، سرعت رشد ویروس فلج اطفال تا ۲۵۰ بار کاهش می یابد؛ در ۱۰۶ درجه پنوموکوک، یک باکتری مسبب پنومونی، از بین می رود.
اگر چه اثرات این روش مصنوعی برای افزایش دمای بدن به اندازه تب طبیعی جامعیت ندارد، اما اثرات گسترده سیستم در پی دارد. شواهدی وجود دارد که در ان تب مصنوعی به عنوان یک محرک سیستم ایمنی بدن با افزایش تعداد گلبول های سفید در بدن عمل می کند. در بررسی ۱۹۵۹ جهت مطالعات مربوط به بررسی تأثیرات درمان های حرارتی محقق Mayo Clinic  یعنی دکتر وکیم و همکارانش، به یافته های خود اشاره دارند که افزایش تعداد گلبول های سفید خون در طی تب با التیام مصنوعی را به طور متوسط با ​​۵۸ درصد افزایش نشان می دهد.  محققان نیز افزایش فعالیت گلبول های سفید در طی تب القا شده را مشاهده نموده اند.
غیر از اثرات تحریک کننده سیستم ایمنی بدن در عرق درمانی، بسیاری افراد بر این باور هستند که این روش یکی از موثر ترین و دردناک ترین روش های درمان سم زدایی است. عرق تقریبا حاوی همان عناصر ادراری می باشد و به همین دلیل بعضی اوقات از پوست با عنوان کلیه سوم یاد می شود. این برآورد وجود دارد که تا ۳۰ درصد از فضولات بدنی از طریق جوش حذف می شوند و در طول یک سونای بخار، بدن به تصفیه می پردازد.
با اضافه کردن اوزون ( اوزن درمانی)    به این محیط، اوزون ( اوزن درمانی)    به دلیل وجود منافذ باز به راحتی جذب پوست و سیستم لنفاوی می شود و این روند یک اثر سم زدایی عالی را به دنبال دارد و در عین حال این مورد گزارش شده است که مجددا این اثرات به سم زدایی محدود نمی شود، بلکه ممکن است اثرات وسیع سیستمی مطلوب در زمینه مصارف پزشکی اوزون ( اوزن درمانی)   نیز قابل تحصیل باشد که برخی از انها عبارتند از: اکسیژن زایی همه بافت ها، اندام ها و سلول های بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن، تحریک انتشار مواد ضد سرطان از سلول های سفید خون در سیستم ایمنی، افزایش تحرک خون و اکسیژن در سراسر بدن.

بسیار مهم است که توجه داشته باشیم که سونای مورد استفاده در این نوع از درمان از همان نوعی است که سر فرد از بالای سونا خارج می شود و بنابراین فرد از مخلوط اوزون ( اوزن درمانی)   و بخار تنفس نمی کند. غلظت های مورد استفاده برای این نوع درمان معمولا در محدوده ۳۰ تا ۴۰ گرم در میلی لیتر می باشد و اوزون ( اوزن درمانی)    به میزان ۴/۱  لیتر درون سونا قرار می گیرد.
استفاده از سونای بخار یکی از رایج ترین روش های استفاده از این درمان می باشد. سیستم سونای  بخار اوزون ( اوزن درمانی)   برای استعمال اوزون ( اوزن درمانی)    مزایای بسیاری دارد که عبارتند از:
(۱) این روش از اوزون ( اوزن درمانی)   درمانی آرامش بخش و غیر تهاجمی می باشد
(۲)  موجب پاک سازی پوست، منافذ و سیستم لنفاوی می شود

(۳) کاربر می تواند به صورت هم زمان از ۲ روش درمانی استفاده کند: عرق درمانی و درمان با اوزون ( اوزن درمانی)   (که هر دوی انها با مزایای سلامتی فردی همراه هستند)
(۴) شما احساس تمیزی، تجدید، و جوانسازی خواهید داشت.
تزریقات حنجره ای:
بسیاری از افراد دریافته اند که استفاده از کانال گوش جهت ورود مخلوط اوزون ( اوزن درمانی)   و اکسیژن از ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   پزشکی می توان مفید باشد. همانند تمام موارد استفاده از اوزون ( اوزن درمانی)    برای اهداف پزشکی، فرد باید در خصوص موارد ذیل اطمینان حاصل کند: خلوص منبع اکسیژن که تمام اجزای ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    در تماس با جریان گاز در برابر اوزون ( اوزن درمانی)   مقاوم هستند (مانند کینار، تفلون، شیشه، سیلیکون) و همچنین اینکه آنها نسبت به خروجی اوزون ( اوزن درمانی)    (غلظت ازون) ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   اگاهی داشته باشند. این مورد اهمیت بسیار زیادی دارد – که سطح اوزون ( اوزن درمانی)   بسیار کم، تاثیری نخواهد داشت؛ و استعمال بیش از حد اوزون ( اوزن درمانی)   نیز می تواند با سوزش کانال گوش همراه باشد.
در ابتدا باید مقدار کمی آب به کانال گوش وارد شود چرا که این کار به جذب اوزون ( اوزن درمانی)    کمک می کند. اوزون ( اوزن درمانی)    باید به وسیله حباب کردن گاز از طریق آب مرطوب شود. غلظت معمولی مورد نظر برای این پروتکل برابر با ۱۵ تا ۲۵ میلی گرم / میلی لیتر می باشد. سرعت جریان مورد استفاده معمولا ¼ لیتر در هر دقیقه و یا شاید  LPM 8/1 می باشد.
لوله خروجی ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    در دهانه ورودی گوش نگه داشته می شود. هیچ گاه نباید لوله در نزدیکی چشم، بینی یا دهان قرار بگیرد چرا که انجام این کار ممکن است با ایجاد ناراحتی همراه باشد. هیچ گاه نباید لوله خروجی داخل گوش و یا در راه ورود به گوش قرار بگیرد.
باید شرایط به گونه ای باشد که اوزون ( اوزن درمانی)    بتواند به داخل گوش و خارج از گوش جریان پیدا کند. معمولا هر گوش باید برای مدت ۲ تا ۵ دقیقه تحت درمان قرار گیرد.
برنامه درمان به وضعیت و سطح بیماری بیمار و اثر آن بر روی هر فرد بستگی دارد. این روند درمانی نباید برای بیش از یک بار در هر روز انجام شود و در بیشتر موارد ۲-۳ بار در هفته انجام می شود.
بیماران باید به طور جداگانه پروتکل درمانی را بسته به نوع واکنش شان تغییر دهند. در صورت بروز ناراحتی، قرمزی، یا “تکان دادن”، پیشنهاد می شود که بیمار طول مدت بین جلسات درمانی را افزایش داده و غلظت اوزون ( اوزن درمانی)    خروجی از ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    را کاهش دهند.
بسیاری از پزشکان نشان داده اند که با استفاده از این روش اوزون ( اوزن درمانی)   به سیستم لنفاوی و خون وارد می شود. بسیاری از بیماران نتایج بسیار متنوعی از قبیل تسکین آلرژی، تسکین سرماخوردگی، رفع گلو درد و تورم غدد را گزارش کرده اند.
تزریق از طریق واژن:
کانول واژن برای استعمال گاز اوزون ( اوزن درمانی)   برای درمان بیماران استفاده می شود. بر خلاف اوزون تراپی دمیدن در مقعد ( اوزن درمانی)  ، هیچ خطری برای ایجاد فشار وجود ندارد. در این روش غلظت اوزون ( اوزن درمانی)    معمولا ۲۵ تا ۳۰ گرم در میلی لیتر بوده و میزان جریان معمولا برابر با LPM  ۴/۱ (لیتر در دقیقه) و یا LPM  ۸/۱ می باشد. مدت زمان مورد نیاز برای درمان معمولا برابر با ۵ تا ۱۵ دقیقه است. ممکن است در صورت بروز هر گونه ناراختی و اختلال، بیمار غلظت اوزون ( اوزن درمانی)   و همچنین مدت زمان درمان را کاهش دهد. این روش درمانی نباید بیش از یک بار در هر روز انجام شود و معمولا تنها برای ۲-۳ بار در هفته انجام می گیرد.
بسیاری از زنان تخفیف در علائم عفونت مخمر و بیماری های مختلف جنسی از جمله تبخال را گزارش کرده اند. همچنین بسیاری از زنان نیز از این روش به عنوان یک جایگزین برای اوزون تراپی دمیدن در مقعد ( اوزن درمانی)   یاد می کنند چرا که این نظریه وجود دارد که اوزون ( اوزن درمانی)    نه تنها بر ناحیه لگن تاثیر می گذارد، بلکه به گردش عمومی بدن نیز ورود پیدا کرده و موجب بروز تاثیرات گسترده بر بدن می شود.
زنان نباید در زمان نزدیک به قاعدگی از این روش استفاده کنند زیرا این غلظت های اوزون ( اوزن درمانی)    باعث افزایش خونریزی می شود.

مدل لباسی
یکی از ساده ترین و لذت بخش ترین روش های استفاده از اوزون ( اوزن درمانی)   ، مدل لباسی می باشد که در ان هم اثربخشی و هم آرامش بخش بودن ان مورد توجه می باشد. اوزون ( اوزن درمانی)   از طریق پوست جذب می شود، سیستم لنفاوی پاکسازی شده و به طور معمول اثرات گسترده اوزون ( اوزن درمانی)   روی بدن در رابطه با دیگر پروتکل های درمانی نیز مشاهده می شود.
در ابتدا بیمار روزنه های پوست را با دوش گرم / گرم باز می کند و پس از آن بلافاصله لباس مربوطه را تن می کند.
این لباس باید در مچ پا و مچ دست درز گیری لازم را داشته باشد تا نشت را کاهش دهد. معمولا یک حوله در اطراف گردن پیچیده می شود تا راحتی افزایش یافته و نشت در اطراف گردن کاهش پیدا کند. در صورت لزوم، ممکن است یک فن برای خنثی کردن هر نوع  نشتی اوزون ( اوزن درمانی)   از بدن فرد استفاده شود. ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    برای تولید غلظت ۲۵ تا ۳۵ گرم در میلی لیتر با سرعت جریان LPM  ۴/۱ تنظیم می شود.
اوزون ( اوزن درمانی)    باید (از طریق آب) مرطوب شده و سپس از طریق لباس وارد بدن شود.
لباس برای مدت ۱۵ تا ۴۰ دقیقه در تن بیمار باقی می ماند (معمولا روند کار با یک درمان ۱۵ دقیقه ای اغاز شده و زمان درمان تا همین حد باقی می ماند و یا اینکه به تدریج و بسته به میل و راحتی فرد در طول و بعد از مراحل درمانی افزایش می یابد). مراحل درمانی معمولا بر اساس اثرات فردی درمان و اثر مورد نظر، در درمان بیماری و یا سلامت عمومی متغیر می باشد. افراد باید نسبت به استفاده از بدن شان و حس عمومی به عنوان نشانه ای از اینکه آیا زمان و غلظت درمان باید افزایش و یا کاهش یابد، تشویق شوند. این روند درمانی معمولا ۲-۳ بار در هفته انجام می شود و هرگز بیش از یک بار در روز نباشد صورت بپذیرد.

روغن زیتون اوزون ( اوزن درمانی)   دار
روغن زیتون اوزون ( اوزن درمانی)   دار در سراسر جهان برای موارد مختلف استفاده می شود که عبارتند از: آکنه، ضایعات پوستی، سوختگی، عفونت های قارچی (از جمله ناخن پا)، تبخال، اگزما، زخم های پا، زخم بستر، گنگی ویت، هموروئید، STD، زخم های سرد ، و خیلی موارد دیگر.
به نظر می رسد که این روش تنها راه برای تثبیت اوزون ( اوزن درمانی)    بدون اضافه کردن تثبیت کننده های مصنوعی، مواد شیمیایی یا نگهدارنده ها می باشد. اوزون ( اوزن درمانی)    در غلظت های بسیار بالا تحت شرایط محیطی کنترل شده تا زمانی که به آرامی شروع به انجماد کند جوشانده می شود. این شکل جامد از روغن زیتون شکل دهنده وازلین و یا یک ماده چربی مانند می باشد و برای چند ماه در قفسه نگهداری می شود. اگر نگهدارنده ان یخچال باشد، تقریبا به طور نامحدودی می تواند اثربخشی خود را حفظ کند.
حتی بعضی از افراد مصرف روغن زیتون اوزون ( اوزن درمانی)  ه را به منظور بهره مند شدن از اثرات گسترده ای استفاده اوزون ( اوزن درمانی)    از منظر پزشکی انتخاب می کنند. برای دریافت دستورالعمل بیشتر در مورد نحوه تهیه روغن زیتون اوزون ( اوزن درمانی)  ه اینجا را کلیک کنید.

بسته بندی کردن
“بسته بندی” با استفاده اوزون ( اوزن درمانی)    به روش جداسازی یک قسمت بدن با استفاده از یک کیسه (جهت اعضایی مانند دست، بازو، پا، پا، تنه، لگن، اما سر هرگز) و استعمال اوزون ( اوزن درمانی)    اشاره دارد. این روش جهت درمان گانگرن، زخم های پای دیابتی، زخم های بستر، سوختگی، هر زخمی که عفونی شده و یا روند بهبودی ان آهسته است یا برای مواردی که مقاوم به درمان هستند قابل استفاده می باشد. این روش برای ایجاد یک اثر مدولاسیون ایمنی بر روی فرد همانند روش های مورد اشاره در بالا در نظر گرفته نشده است.
کیسه در اطراف و یا در ناحیه آسیب دیده قرار می گیرد، لوله خروجی ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    در بالای کیسه قرار می گیرد و درز گیری موجود در بالای ان باید تا حتی امکان مؤثر باشد. اوزون ( اوزن درمانی)    با غلظت مورد نظر باید در ابتدا مرطوب شود (که این کار به سادگی و از طریق آب جوشانده انجام می شود) و سپس وارد کیسه می شود؛ ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    در طول این روند درمانی به طور مداوم کار می کند.  طول درمان به نوع زخم ها بستگی دارد اما معمولا بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه متغیر است. از انجا که نشت از کیسه اتفاق می افتد، پیشنهاد می شود که این فرآیند در یک محیط با تهویه خوب انجام شود. پس از انجام مراحل درمانی، کیسه همچنان حاوی غلظت زیادی از اوزون ( اوزن درمانی)   می باشد، که ممکن است از کیسه خارج شده و موجب سوزش ریه ها، بینی و چشم شود لذا باید نسبت به دفع صحیح ان اقدام شود. (در کلینیک های پزشکی در اروپا، یک کیسه مخصوص برای اطمینان از عدم وجود نشت طراحی شده و پس از انجام مراحل درمانی، اوزون ( اوزن درمانی)    به وسیله پمپ خلاء از کیسه مکیده می شود، بنابراین نه بیمار و نه همراه وی اوزون ( اوزن درمانی)   تنفس نخواهند کرد.
در این روش، اوزون ( اوزن درمانی)    موجب از بین رفتن باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و یا قالب های آلوده به زخم می شود و موجب افزایش جریان خون در زخم می شود و بهبود روند بیماری را تسریع می بخشد. این موضوع به این معنی است که با این روش بسیاری از بخش های بدن از طریق استعمال اوزون ( اوزن درمانی)    از قطع شدن حفظ شده اند.
غلظت های زیاد اوزون ( اوزن درمانی)    از طریق بسته بندی (۶۰ گرم / میلی لیتر – ۹۰ گرم در میلی لیتر) استفاده می شوند و تمایل به استفاده از اثر استریلیزاسیون ان بر روی زخم می باشد اما اگر در صورت استفاده طولانی مدت ان اثر منفی روی بهبودی دارد. غلظت های متوسط اوزون ( اوزن درمانی)   ​​(۳۰ تا ۴۰ میکروگرم در میلی لیتر) اثر درمانی روی زخم ها دارد. بنابراین پروتکل مورد اشاره که توسط محققان آلمانی پیشنهاد شده است، در ابتدا برای زخم های عفونی با سطح ۷۵ تا ۹۰ میکروگرم در میلی لیتر به منظور بهره بردن از اثر استریلیزاسیون به کار می رود و روند درمانی نیز برای تخفیف زخم عفونی اغاز می شود و به تدریج غلظت ان به میزان ۳۵ گرم در میلی لیتر کاهش می یابد. این کاهش تدریجی غلظت باعث ایجاد استریل شدن زخم و تسریع در بهبود ان می شود. تفاوت های فردی موجود در این پروتکل، با توجه به اثر اوزون ( اوزن درمانی)    بر روی زخم، و سرعت بهبود ان مورد توجه قرار گرفته است.
جراحی زیبایی
این روش تنها توسط متخصصین آموزش دیده انجام می شود و معمولا نیز در یک مرکز درمانگاهی صورت می گیرد. اتوهموتراپی عمومی روش ترجیحی بسیاری از پزشکان می باشد و برای بیش از ۱۵۰ مورد بیماری استفاده می شود. در آلمان، حتی آمبولانس ها نیز به ژنراتورهای اوزون ( اوزن درمانی)   مجهز شده اند؛ اگر اوزون ( اوزن درمانی)    در عرض ۲۴ ساعت پس از سکته تجویز شود، ۹۵٪ از بیماران از ابتلا به فلج دائمی نجات پیدا می کنند.
پروتکل عمده ی اتوهموتراپی به وضوح نیازمند استفاده از درجه اوزون ( اوزن درمانی)    پزشکی بدون هیچ گونه آلایندگی هستند.  ژنراتورهای اوزون ( اوزن درمانی)   که به تولید اوزون ( اوزن درمانی)   از هوا می پردازند حتی اگر برای آنها مخزن اکسیژن نصب شده باشد، نباید هرگز برای این پروتکل استفاده شوند. فقط  ژنراتورهای اوزون ( اوزن درمانی)   برای تولید اوزون ( اوزن درمانی)   پزشکی خالص ضروری می باشد. این پروتکل نیازمند تجهیزات استاندارد تزریق خون مانند سری تنظیم خون (خط انتقال)، سوزن های پروانه ای، کانتینر خالی (یا کیسه خالی سالین)، هپارین، کلسیم و سرنگ ۶۰ سی سی می باشد. این روش شامل گرفتن حدود ۱۲۵ تا ۲۰۰ سی سی از خون بیمار می باشد. این خون مجددا به بطری و یا به یک کیسه شور خالی تخلیه می شود. سپس بطری (یا کیسه) نیز به عقب بر می گردد و گاز اوزون ( اوزن درمانی)   (با همان حجم خونی خروجی) به خون تزریق می شود.  اما در چه غلظتی دارد؟

استاد VelioBocci  ایتالیایی در زمینه پژوهش های مربوط به اوزون ( اوزن درمانی)   که برای مدت ۳۰ سال در دانشگاه سینا انجام داده اند، معتبرترین نام در سراسر جهان هستند. تحقیقات وی نشان دهنده بیشترین تاثیرات تحریک (فعال سازی) سیستم ایمنی بدن می باشد که این مهم در هنگامی رخ می دهد که اوزون ( اوزن درمانی)    با غلظت μg / ml  ۷۸ وارد خون می شود. تحقیقات دقیق وی نشان داده است که این غلظت μg / ml  ۷۸ موجب به حداکثر رساندن تولید سیتوکین از گلبول های سفید می شود. این سیتوکین هنگامی که خون مجددا به بیمار می رسد وارد بدن می شود و به نوبه خود موجب تحریک دیگر سلول های سفید خون در بدن شده و ازاد شدن سایتوکاین را سبب می شود و القای یک اثر ایمن سازی که از طریق بدن و مانند یک واکنش زنجیره ای تعمیم می یابد را به دنبال دارد. در حالی که غلظت های کمتر اوزون ( اوزن درمانی)    جهت اتوهموتراپی قابل استفاده هستند، تحقیقات Bocci به وضوح نشان داد که تولید سیتوکین در زمانی که اوزون ( اوزن درمانی)    از طریق خون و با میزان ۷۸ میکرو گرم در میلی لیتر می جوشد به حداکثر سطح خود می رسد.
در این روش، افرادی که به صورت حرفه ای آموزش دیده اند به طور مداوم بیمار را تحت نظر می گیرند و خلوص گاز اوزون ( اوزن درمانی)   و استریل بودن تمام تجهیزات مورد استفاده را بررسی می کنند. برای افراد حرفه ای آموزش دیده، این درمان واقعا آسان بوده و ایمنی بسیار زیادی را برای بیمار به دنبال دارد.

مطب شخصی دکتر علی تارات بر اساس الگو گیری از آخرین تکنولوژی های روز دنیا و رعایت استانداردهای جهان در زمینه انواع روشهای رایج تجویز اکسیژن – اوزن طبی در خدمت شما عزیزان است.

دکتر علی تارات

اکسیژن و اوزون درمانگر (متخصص طب هایپرباریک)
- دانش آموخته دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز
- دانش آموخته طب هایپر باریک تحت نظر دانشگاه اکسفورد در دانشگاه عالی پزشکی سنگاپور SGH 
- نویسنده ی دو کتاب با عناوین" اصول طب غواصی" و" مبانی طب هایپرباریک "