تهران ، خ ولیعصر، روبروی پارک ملت، پلاک ۲۶۱۷، ساختمان داستو، ط ۵، و ۲۲

علی تارات / مقالات اوزون درمانی / پروتکل های اوزون ( اوزن درمانی)
۲۰ دقیقه

پروتکل های اوزون ( اوزن درمانی)

آنچه می خوانید...

مروری بر کاربردهای اوزون ( اوزن درمانی)   تراپی  ( اوزن درمانی) 
این مقاله یک بررسی سریع در مورد متداول ترین روش های مورد استفاده از اوزون ( اوزن درمانی)   را ارائه می دهد. اگر شما نسبت به نحوه استفاده اوزون ( اوزن درمانی)    کنجکاو هستید، در اینجا لیستی از معمول ترین روش های اوزون ( اوزن درمانی)   تراپی( اوزن درمانی)   استفاده از آن (به صورت گام به گام) مورد اشاره قرار می گیرد.

مقاله زیر اشاره ویژه به استانداردهای بین المللی اوزون ( اوزن درمانی)   تراپی( اوزن درمانی)   دارد و طبق اظهارات کارشناسان بین المللی حفاظت از اوزون ( اوزن درمانی)    در بر دارنده بهترین و موثر ترین راه برای انجام این روش های تجویز کاربردی  ازون درمانی می باشد.

قبل از عملیاتی کردن هر یک از این پروتکل های اوزون ( اوزن درمانی)   تراپی ( اوزن درمانی)  ، لطفا این مطلب را بخوانید:

۱- شما باید حتما اطمینان حاصل کنید که تولید کننده اوزون ( اوزن درمانی)      طبی مورد استفاده شما جهت تولید اوزون ( اوزن درمانی)   بسیار خالص و  مبری از آلاینده هاست. بسیاری از تولیدکنندگان ادعا می کنند که تولید کننده های اوزون تراپی

( اوزن درمانی)   به منظور رعایت  حفاظت “اوزون ( اوزن درمانی)    از جنبه بهداشتی” مناسب هستند اما متاسفانه معمولا اینطور نیست.

این موضوع بسیار مهم است که شما اطمینان حاصل کنید  که یک تولید کننده اوزون ( اوزن درمانی)   را در اختیار داشته باشید که بتواند بدون نیاز به تماس اوزون ( اوزن درمانی)    با فلز، لاستیک یا پلاستیک، در زمانی که انها در داخل تولید کننده اوزون ( اوزن درمانی)    قرار دارند، اوزون ( اوزن درمانی)   تولید کند.

این مواد به علت وجود اوزون ( اوزن درمانی)    و محصولات جانبی که به اوزون     ( اوزن درمانی)   افزوده می شوند، تجزیه می شوند و سمی هستند.

حتما نسبت به ژنراتورهای اوزون ( اوزن درمانی)   که از الکترود “سرامیکی” استفاده می کنند اطلاع داشته باشید. ضمن اینکه می توان سرامیک را به عنوان یک ماده مقاوم در برابر اوزون ( اوزن درمانی)    به حساب اورد، این ماده (سرامیک) باید در انتهای الکترود اب بندی شود تا بدین ترتیب اطمینان حاصل شود که اوزون ( اوزن درمانی)    نشت نمی کند.

از آنجایی که غیر ممکن است که بتوانیم سطح سرامیکی را با یک سطح سرامیکی دیگر اب بندی کنیم، اکثر تولید کنندگان از کلاهک های ساده در انتهای الکترود استفاده می کنند در حالی که دیگر تولید کنندگان بخش های انتهایی را با اب بندهای ساده درز گیری می کنند که هر دوی انها در هنگام تماس با اوزون ( اوزن درمانی)   موجب ایجاد مواد سمی می شوند. همچنین تقریبا تمام الکترودهای سرامیکی به اوزون ( اوزن درمانی)   اجازه می دهند تا روی یک سطح فلز (که معمولا دیوار بیرونی الکترود است) قرار بگیرد و تولید کننده در این خصوص چیزی به شما نمی گوید.

هرگز از دستگاه تصفیه هوا و یا یک ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   کوچک ساده  که برای شستن سبزیجات برای انجام این پروتکل های حفاظت از اوزون ( اوزن درمانی)   ساخته شده است، استفاده نکنید.

۲- شما باید حتما اطمینان پیدا کنید که ژنراتور مربوطه اوزون ( اوزن درمانی)   را  از اکسیژن خالص و نه هوا تولید می کند. اگر مخزن اکسیژن برای ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   وجود نداشته باشد، در   این صورت از آن استفاده نکنید چرا که اوزون ( اوزن درمانی)    غلظت مناسبی نداشته و لذا خلوص کافی برای استفاده در مصارف اوزون ( اوزن درمانی)   تراپی( اوزن درمانی)   را نخواهد داشت.

۳- شما باید قادر باشید تا به تنظیم غلظت خروجی اوزون ( اوزن درمانی)    از اوزون ژنراتور ( اوزن درمانی)    یا “قدرت” اوزون ( اوزن درمانی)   بپردازید، زیرا تمام پروتکل های اوزون ( اوزن درمانی)   از غلظت های مختلف اوزون ( اوزن درمانی)    بهره می برند. اگر شما نتوانید غلظت اوزون ( اوزن درمانی)    ژنراتور را تنظیم کنید، یا اگر شما یک نمودار را نشان نمی دهد که غلظت اوزون ( اوزن درمانی)    ژنراتور مربوطه را تنظیم نمایید و یا اینکه اگر نتوانید چارتی را در اختیار داشته باشید که غلظت های اوزون ( اوزن درمانی)   های تولیدی را نشان بدهد در این صورت از ان  برای این پروتکل ها استفاده نکنید.

۴- لطفا به این موضوع دقت داشته باشید که: این مورد در ادبیات مورد اشاره قرار گرفته است که همه افرادی که به پروسه اوزون ( اوزن درمانی)   تراپی( اوزن درمانی)   می پردازند باید مقدار کافی از ویتامین های  B (کمپلکس) ، C، E، A  (و بتا کاروتن)، زینک، سلنیوم را دارا باشند و همچنین دارا بودن N  اتیل سیستئین و مس نیز توصیه می شود. لطفا اطمینان حاصل کنید که سطح این مکمل ها حداقل برای ۶ ساعت قبل از استفاده از اوزون ( اوزن درمانی)    و یا حداقل ۱ ساعت پس از مصرف اوزون ( اوزن درمانی)    کافی باشد).

اوزون تراپی دمیدن در مقعد ( اوزن درمانی)  :

دو روش

همانطور که از عنوان این بخش پیداست، “اوزون تراپی دمیدن در مقعد ( اوزن درمانی)  ” به استفاده از اوزون ( اوزن درمانی)    در داخل بدن از طریق مقعد می پردازد. اگر شما با اوزون ( اوزن درمانی)   غریبه باشید، انجام این روش یک کار بسیار عجیب و غریب به نظر می رسد. با این حال، برای سالیان زیادی است که تزریق اکسیژن (O2) در طول عمل جراحی، بنا به این دلیل که اکسیژن به راحتی از طریق دیواره های روده جذب می شود، انجام شده است. همین پروسه برای اوزون ( اوزن درمانی)   (O3)  نیز مصداق دارد. اوزون تراپی دمیدن در مقعد ( اوزن درمانی)   اوزون ( اوزن درمانی) رکتال   به طور منظم در کلینیک های سراسر جهان انجام می شود و همچنین می تواند در خانه نیز مورد استفاده واقع شود. مزایای زیادی برای استفاده از تزریق اوزون ( اوزن درمانی)   در مقایسه با دیگر روش های استفاده از اوزون ( اوزن درمانی)    بر شمرده شده است:
۱- متخصصان اوزون ( اوزن درمانی)    در سراسر جهان * بر این باورند که تزریق اوزون ( اوزن درمانی)   به عنوان جراحی اصلی، ۹۵ درصد اثر بخشی دارد و به عنوان مطبوع ترین روش “خونی” برای استفاده از اوزون ( اوزن درمانی)   در داخل بدن پذیرفته شده است. (* Renate Viebahn )(آلمان)، دکتر رابرت روون (ایالات متحده آمریکا)، دکتر Frank Shallenberger MD  (ایالات متحده آمریکا)، Silvia Menendez  (کوبا).

۲- اوزون تراپی دمیدن در مقعد ( اوزن درمانی)   بدون درد بوده و کم تهاجمی ترین روش برای استفاده از اوزون ( اوزن درمانی)    برای استعمال در منزل می باشد و همانند روش های خونی اثر بخش می باشد اما به هیچ سوزن و سرنگی نیاز ندارد و بدون اذیت انجام می گیرد.

۳- روش تزریق از طریق رکتال فقط به  ۲ تا ۴ دقیقه زمان نیاز دارد در حالی که برای تکمیل روش اوزون تراپی خونی ماژور  AHT   ( اوزن درمانی)   (روش خونی) تا ۴۰ دقیقه زمان نیاز داریم.

۴-  اوزون تراپی دمیدن در مقعد ( اوزن درمانی)   از طریق “استعمال خانگی” به طور معمول ​​انجام می شود و در این حالت نیاز بیمار به ویزیت دائمی توسط پزشک حذف می شود. ( این مورد اکیدا توصیه می شود که دستور العمل و نحوه مراقبت حرفه ای را از دکتر اوزون ( اوزن درمانی)   که موقعیت شما را ارزیابی می کند و بر اساس ان روند درمانی مناسب را تجویز می کند و وضعیت شما را بر حسب درمان های تجویزی تحت نظارت دارد، دریافت نمایید).

۵-در سالهای گذشته، این مورد در آمریکای شمالی مورد قبول بوده است که تزریق اوزون ( اوزن درمانی)   توسط ورود مستقیم اوزون ( اوزن درمانی)   از ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    انجام شود. با این حال، آمریکای شمالی خود را به آرامی به سایر نقاط جهان می رساند، که در ان این روش اوزون تراپی دمیدن در مقعد ( اوزن درمانی)   (تغذیه مستقیم اوزون ( اوزن درمانی)   از ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)  ) ممنوع شده است. در حال حاضر روش ترجیح داده شده جهت تزریق رکتال از این قرار است که برای پر کردن یک کیسه مخصوص طراحی شده و یا یک سرنگ با اوزون ( اوزن درمانی)   و سپس رساندن اوزون ( اوزن درمانی)    به ان کیسه یا سرنگ اقدام می شود. هر دوی این روش ها در اینجا به عنوان در اختیار گذاشتن مرجعی برای شما مورد بحث قرار می گیرند، اما متخصصان اوزون ( اوزن درمانی)   درمانی به شما توصیه می کنند که از روش کیسه یا سرنگ استفاده کنید زیرا بسیار راحت تر و ایمن تر می باشد.

روش اوزون تراپی دمیدن در مقعد ( اوزن درمانی)

۱: استفاده از یک کیسه یا یک سرنگ:
تزریق مستقیم اوزون ( اوزن درمانی)    از طریق ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    در طول چند سال گذشته اقبال خود را از دست داده است چرا که تجربه و رواج استفاده از یک کیسه یا سرنگ به سرعت در حال افزایش بوده است. اگر شما تزریق اوزون ( اوزن درمانی)   را به طور مستقیم از ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   دریافت نمایید در این حالت شما نخواهید توانست جریان اوزون ( اوزن درمانی)   را متوقف کنید و یا نرخ تزریق آن را در طول پروسه کاهش دهید، زیرا جریان اوزون ( اوزن درمانی)   توسط جریان تنظیم کننده اکسیژن (موجود بر روی مخزن اکسیژن) تعیین می شود. با این حال اگر اوزون ( اوزن درمانی)    را از کیسه یا سرنگ دریافت نمایید، در این حالت شما می توانید کنترل کاملی را روی سرعت ورود اوزون ( اوزن درمانی)    داشته باشید و به این ترتیب تجربه بسیار امن و راحت تری خواهید داشت.

پر کردن یک کیسه یا سرنگ با اوزون ( اوزن درمانی)    از طریق ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   و سپس استفاده از کیسه یا سرنگ برای تامین اوزون ( اوزن درمانی)   مورد نیاز برای تزریق که در حال حاضر راه مناسبی برای استفاده اوزون ( اوزن درمانی)    برای اوزون تراپی دمیدن در مقعد ( اوزن درمانی)   می باشد.

هر دو روش استفاده از کیسه و یا سرنگ به شما این امکان را می دهد تا در صورت بروز احساس ناراحتی، میزان جریان اوزون ( اوزن درمانی)   عبوری را کاهش دهید یا حتی آن را متوقف کنید. در این صورت منتظر بمانید که احساس ناراحت کننده رفع شده  و سپس باز هم می توانید نرخ اوزون ( اوزن درمانی)   عبوری مورد نظر خود را ادامه دهید. هر دو روش سرنگ و کیسه به بیمار اجازه می دهد تا بتوانند در مطب دکتر اوزون ( اوزن درمانی)   را به خود منتقل کنند. روش کیسه مزایای بیشتری دارد که بر اساس ان بیمار قادر خواهد بود تا کیسه اوزون ( اوزن درمانی)    را با خود به خانه ببرد و به جای مطب آن را در داخل خانه مورد استفاده قرار دهد در حالی که پزشک معمولا این ترجیح را دارد که شما سرنگ های گران قیمت را در مطب بگذارید. اما این امر چگونه انجام خواهد شد؟ بقیه مطلب را بخوانید …

۱٫ یک شیر سه راهه را به لوله خروجی ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    وصل کنید و به این ترتیب اوزون ( اوزن درمانی)    برای تخلیه و تخریب به شیر ورود پیدا می کند. (شیر ۳ راهه اغلب با نام “درگاه سرنگ”، “قفل لوئر” و یا “دکمه” مورد استفاده قرار می گیرد.
۲٫ به چارت خروجی اوزون ( اوزن درمانی)   مربوط به ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    مراجعه کنید و در این حالت شما تنظیمات مناسب جریان اکسیژن و تنظیمات مربوط به ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   را (در صورت وجود) می دانید. در حالی که به نمودار اوزون ( اوزن درمانی)    مربوط به ژنراتور اوزن توجه دارید، تنظیم کننده جریان اکسیژن را روی درجه مناسب تنظیم کنید (که معمولا روی ۸/۱ و یا ۴/۱ لیتر در دقیقه می باشد)، و اگر درجه ای روی ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   وجود داشته باشد، آن را روی سطح مناسب قرار دهید تا در نهایت مقدار ۳۰ تا ۴۵ ug/ml اوزون ( اوزن درمانی)    (و یا ۳۰ تا ۴۵ “گاما”)”به دست بیاید. نکته: اگر سازنده ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    نمودار تولید اوزون ( اوزن درمانی)   (نمودار نشان دهنده غلظت اوزون ( اوزن درمانی)    که ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   تولید می کند) را در اختیار شما قرار نداده است، در این صوت ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    را عودت نمایید مگر اینکه نسبت به غلظت های دقیقی که ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   تولید می کند اطلاع داشته باشید.

۳٫ ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    را روشن کنید. در صورتی که شما  شیر سه راهه و تخریب اوزون ( اوزن درمانی)    را به درستی نصب کرده باشید در این صورت نباید بوی اوزون ( اوزن درمانی)   را استشمام کنید (چرا که بوی ان توسط تخریب اوزون ( اوزن درمانی)   از بین می رود).

  1. کیسه (یا سرنگ) را به دکمه ۳ راهه وصل کنید. سوپاپ موجود روی دکمه ۳ راهه را بپرخانید تا اوزون ( اوزن درمانی)  به طور مستقیم وارد کیسه (یا سرنگ) شود. اجازه دهید تا جریان اوزون ( اوزن درمانی)   تا زمانی که حجم مورد نظر اوزون ( اوزن درمانی)   وارد کیسه شود (یا در صورتی که از سرنگ استفاده می کند، سرنگ کاملا پر شود) ادامه پیدا کند. برای پر کردن کیسه: اگر از درجه تنظیم جریان اکسیژن ۸/۱ لیتر استفاده می کنید، اجازه دهید که اوزون ( اوزن درمانی)    برای مدت ۱ دقیقه وارد کیسه شود تا ۱۲۵ سی سی اوزون ( اوزن درمانی)    (که برای مبتدیان مناسب می باشد) و یا ۲ دقیقه برای جمع آوری ۲۵۰ سی سی از اوزون ( اوزن درمانی)   به دست بیاید.  اگر از درجه تنظیم جریان اکسیژن ۴/۱ لیتر استفاده می کنید، در این حالت اجازه دهید تا جریان اوزون ( اوزن درمانی)    برای مدت ۳۰  ثانیه به منظور جمع اوری ۱۲۵ سی سی اوزون ( اوزن درمانی)    (که برای مبتدیان مناسب است) و یا ۱ دقیقه برای جمع آوری ۲۵۰ سی سی اوزون ( اوزن درمانی)   ادامه پیدا کند.۵٫ دکمه سه راهه را به موقعیت اصلی برگردانید و بدین ترتیب اوزون ( اوزن درمانی)   مورد نظر مجددا برای تخریب ایجاد می شود. سپس  کیسه یا سرنگ را از کابینه ۳ راهه جدا کنید (اگر از کیسه استفاده می کنید، ابتدا خط مربوطه را به کیسه بچسبانید؛ اگر از سرنگ استفاده می کنید، سرنگ را در راستای قائم نگه دارید تا اطمینان پیدا کنید که اوزون ( اوزن درمانی)   از دست نمی رود).۶٫ کاتتر را به روغن زیتون اغشته کنید. کاتتر ۳ تا ۴ اینچ را در داخل قرار دهید. لوله (کاتتر) را به کیسه یا سرنگ وصل کنید.

۷٫ اگر از کیسه استفاده می کنید، گیره مربوطه را که به شلنگی کیسه متصل می شود ازاد کنید. به آرامی اوزون ( اوزن درمانی)    را با فشردن کیسه و همانند تیوب خمیر دندان بفشارید و یا اینکه می توانید به آرامی پیستون سرنگ را به سمت پایین بفشارید. اگر احساس ناراحتی دارید، می توانید روند مربوطه را با آرامی دنبال نمایید و یا اینکه ان را تا زمان بر طرف شدن ناراحتی متوقف کنید (البته اکثر مردم هیچ احساس ناراحتی در طول این پروسه ندارند ). در هنگامی که شما اوزون ( اوزن درمانی)   را تزریق می کنید، باید کاتتر را بردارید و آن را حذف کنید. (توجه:  بعضی از وب سایت ها این توصیه را دارند که کاتتر را برای استفاده های بعدی در آینده تمیز کنید، ما این توصیه را داریم که کاتتر را بعد از استعمال دور بیندازید تا از استریل بودن کاتتر مورد استفاده اطمینان داشته باشید. این امکان وجود دارد که کاتتر را تمیز نموده و ان برای استعمال بعدی مورد استفاده قرار دهیم اما در این حالت باید حتما اطمینان پیدا کنید که مواد زاید را از ان جدا نموده و ان را استریل نموده اید. هرگز کاتتر را برای بیش از ۵ بار استفاده نکنید زیرا در این صورت اوزون ( اوزن درمانی)    موجب تخریب کاتتر شده و موجب انتشار مواد سمی اکسید شده پلاستیک خواهد شد.) ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    را خاموش کنید. سوپاپ جریان اکسیژن (تنظیم کننده) را خاموش کنید. مخزن اکسیژن را خاموش کنید.

روش دوم اوزون تراپی دمیدن در مقعد ( اوزن درمانی)  : به طور مستقیم از ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    (توجه داشته باشید: این مرور صرفا جهت اطلاعات شما ارائه شده است؛ ما توصیه می کنیم که از این روش استفاده نکنید):
۱/ اطمینان حاصل کنید که مخزن اکسیژن شما پر از اکسیژن است. اغلب شرکت ها تانک های اکسیژن خالی را ارسال می کنند. اگر مخزن اکسیژن پر نیست، در این صورت به صفحات خدمات مراجعه نموده و ببینید که چه شرکت هایی می توانند ان را برای شما پر کنند.
۲/  اگر تنظیم کننده اکسیژن هنوز روی مخزن اکسیژن قرار ندارد، در این صورت آن را وصل کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید مطمئن شوید که تنظیم کننده اکسیژن شما به طور ایمن به مخزن اکسیژن متصل است. دقت داشته باشید که شما در معرض گاز با فشار بالا (اکسیژن) قرار دارید، بنابراین اگر تنظیم کننده به درستی وصل نشده باشد، در هنگام عبور جریان اکسیژن با نشتی مواجه خواهیم بود. در صورتی که نشت وجود داشته باشد، در این حالت شما یک صدای “صدای زنگ” خواهید شنید. هنوز جریان اکسیژن خود را روشن نکنید.
۳/ خط اکسیژن مربوط به تنظیم کننده اکسیژن را به ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   وصل کنید. شرکت های مختلف از انواع متنوعی از اتصالات استفاده می کنند. اگر شما مخزن اکسیژن را از یک شرکت خریداری کرده اید و ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   را از شرکت دیگری خریده اید، اطمینان حاصل کنید که می توانید این دو را به هم متصل کنید (بخش اب بندی باید به اندازه محکم باشد که از نشتی جلوگیری کند). اطمینان حاصل کنید که اکسیژن را به اکسیژن را در حالت “داخلی” و نه از طریق اتصال اوزون ( اوزن درمانی)   “خروجی” اتصال داده اید.
۴/ لوله مربوطه را به خروجی اوزون ( اوزن درمانی)    مربوط به ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   متصل نمایید تا بدین ترتیب بتوانید فاصله مناسبی را با ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    داشته باشید. لوله مورد استفاده باید رنگ “سفید” داشته باشد و از “سیلیکون” ساخته شده باشد. لوله سیلیکونی باید مورد استفاده قرار گیرد و دلیل ان این است که به واسطه اوزون ( اوزن درمانی)    تخریب نمی شود. از لوله لاستیکی، پلاستیکی و یا لاتکس استفاده نکنید زیرا اوزون ( اوزن درمانی)    انها را از بین می برد.
۵/  حال زمان ان فرا رسیده که به تنظیم ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   بپردازیم. به نمودار یا گرافی  که با ژنراتور اوزن دریافت کرده اید مراجعه کنید. در واقع دستور العملی برای شما فراهم شده است که به شما مقدار اوزون ( اوزن درمانی)   تولید شده توسط ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   را نشان می دهد. اگر شما آن را در اختیار ندارید از سازنده بخواهید تا یک نسخه برایتان بفرستد. (اگر آنها ان را نداشته باشند، در این صورت ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   خود را برای پروتکل های مختلف اوزون ( اوزن درمانی)    استفاده نکنید. باید حتما بدانید که غلظت ازون همان غلظتی است که ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   به تولید ان می پردازد و شما ان را نمی خواهید مگر اینکه نمودار یا نمودار ان در اختیار داشته باشید).
۶/ نگاهی به راهنمای خروجی اوزون ( اوزن درمانی)   بیندازید، نمودار و یا چارت را ببینید که در ان ۳۰ تا ۴۵ میکروگرم در میلی لیتر اوزون ( اوزن درمانی)    تولید می شود.  امیدواریم که این مقدار با سرعت جریانی در حدود ۸/۱ و  یا ۴/۱ لیتر در دقیقه (LPM) اکسیژن باشد چرا این مقادیر ساده ترین سطح جریان برای استفاده هستند. (کماکان اکسیژن را روشن نکنید).
۷/ اگر ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   دارای یک سلکتور “انرژی” و یا یک درجه باشد در این صورت دقت داشته باشید که درجه روی حالتی باشد که نرخ تولید اوزون ( اوزن درمانی)   ان به میزان ۳۰ تا ۴۵ میکروگرم در میلی لیتر باشد لذا درجه را روی این مقدار تنظیم کنید اما هنوز ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   را خاموش نکنید. (اطلاعات تنظیم درجه باید بر روی نمودار و یا چارت خروجی اوزون ( اوزن درمانی)   نمایش داده شود. اگر شما هیچ درجه ای روی ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   خود نداشته باشید، نگران نباشید فقط اطمینان پیدا کنید که “نرخ جریانی” که در مرحله ۶ تنظیم کرده اید می تواند غلظت مناسب برای اوزون ( اوزن درمانی)   در سطح  ۳۰-۴۵ گرم در میلی لیتر را تولید کند.
۸/ کاتتر را بیرون بیاورید و به آن نگاه کنید. یک انتهای ان سوراخ داشته نوک گردی دارد. این همان انتهایی است که باید ان را در رکتال مورد استفاده  قرار دهید. انتهای دیگر دارای یک کانکتور می باشد و این همان انتهایی است که شما ان را از طریق اتصال به لوله های بیرون امده از ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)   به اوزون ( اوزن درمانی)   متصل می سازید. اطمینان حاصل کنید که این اتصال یک اب بندی خوب و محکمی را تشکیل دهد، زیرا اگر این کار را نکنید، ازون به جای اینکه به داخل برود، نشت خواهد کرد. اگر اب بندی به طرز صحیحی انجام نگیرد در این صورت باید با شرکتی که تجهیزات را از ان خریداری نموده اید تماس بگیرید. برخی از شرکت ها یک آداپتور کاتتر را ارائه می دهند که با ان این  اطمینان حاصل می شود که اب بندی سفت و محکم است. اگر شما یکی از انها را دارید، از آن استفاده کنید.

۹/ ۳ تا ۴ اینچ انتهایی را که قصد دارید برای ان روغن زیتون مصرف کنید، روغن بمالید. (از هیچ یک از ژل های نفتی و یا سایر محصولات روانکاری نفتی استفاده نکنید!). لوله ۳ تا ۴ اینچ را به آرامی و با دقت وارد کنید. اگر احساس درد و یا ناراحتی دارید، کار را متوقف سازید. در این مرحله هنوز کاتتر را به ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    وصل نکنید.
۱۰/ اکنون شما آماده هستید تا تزریق رکتال را اغاز کنید:
(الف) در مرحله اول شما ابتدا باید جریان اکسیژن را از مخزن اکسیژن به راه بیندازید. برای انجام این کار باید دو دریچه را باز کنید. دریچه اول در بالای مخزن قرار دارد. ابتدا آن را با چرخاندن در جهت عقربه های ساعت باز کنید، که این کار درست همانند باز کردن یک شیشه یا بطری می باشد. بعد از این مرحله شیر دیگر را که معمولا سلکتور جریان می باشد باز کنید و آن را روی ۸/۱ یا ۴/۱ لیتر در ساعت تنظیم کنید.
(ب) ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    را روشن کنید. وقتی که این کار را انجام می دهید، اوزون ( اوزن درمانی)    تولید خواهد شد.
(ج) قبل از اتصال لوله به کاتتر، باید اطمینان حاصل کنید که اوزون ( اوزن درمانی)    از انتهای لوله خارج می شود. اکثر افراد صبر می کنند تا بوی اوزون ( اوزن درمانی)  ی که از انتهای لوله خارج می شود را استشمام کنند. اگر شما قصد دارید که این کار را انجام دهید، انتهای لوله را به خوبی جلوی بینی و دهان خود نگه دارید و بو کنید. البته توجه داشته باشید که اگر مقدار زیادی از اوزون ( اوزن درمانی)    را تنفس کنید این ممکن است برای شما بسیار تحریک کننده باشد.
(د) وقتی که به بوییدن اوزون ( اوزن درمانی)   می پردازید، به دست دیگر خود و به ساعت نگاه کنید و لوله را به کاتتر متصل کنید. هنگامی که شما این کار را انجام می دهید، اوزون ( اوزن درمانی)    به داخل کاتتر (و به بدن شما) وارد می شود.  برای اینکه کل فرایند انجام شود به زمان نیاز خواهید داشت بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که موقعیت دست دوم را یادداشت می کنید.
(ه) در صورتی که از  LPM 8/1 برای تنظیم کننده اکسیژن استفاده می کنید، اجازه دهید تا اوزون ( اوزن درمانی)    برای مدت ۱ دقیقه به کاتتر برسد. اگر که از  LPM 4/1 برای تنظیم کننده اکسیژن استفاده می کنید، اجازه دهید تا اوزون ( اوزن درمانی)    برای ۳۰ ثانیه جریان داشته باشد.

(و) پس از اتمام زمان کاتتر را خارج کنید.
(ز) کاتترن را از لوله جدا کنید.
(ح) ژنراتور اوزون ( اوزن درمانی)    را خاموش کنید.
(ط) جریان اکسیژن را خاموش کنید.
(ی) کاتتر را حذف کنید و یا آن را برای استفاده بعدی تمیز کنید. شما حداکثر برای ۵ بار می توانید از یک کاتتر استفاده کنید.

مطب شخصی دکتر علی تارات بر اساس الگو گیری از آخرین تکنولوژی های روز دنیا و رعایت استانداردهای جهان در زمینه انواع روشهای رایج تجویز اکسیژن – اوزن طبی در خدمت شما عزیزان است.

دکتر علی تارات

اکسیژن و اوزون درمانگر (متخصص طب هایپرباریک)
- دانش آموخته دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز
- دانش آموخته طب هایپر باریک تحت نظر دانشگاه اکسفورد در دانشگاه عالی پزشکی سنگاپور SGH 
- نویسنده ی دو کتاب با عناوین" اصول طب غواصی" و" مبانی طب هایپرباریک "