اوزون تراپی مو

یکی از خدمات آرایشی موها که در سالنهای زیبایی و مراکز کراتینه اپیدمی شده است استفاده از دستگاه اوزون تراپی مو می باشد که ما در این نوشته به نحوه عملکرد و دستگاه آن کامل خواهیم پرداخت.

قبل
بعد

اوزون تشکیل شده است از یک مولکول اکسیژن و با یک اتم اکسیژن اضافه. که این اتم اضافی باعث می شود قدرت اکسیژن زیاد شود. طبق بررسی های به عمل آمده اکسیژن فعال ( ازن ) تاثیرات بی نظیری در افزایش و ماندگاری مو داشته و می تواند به طرز فوق العاده ایی باعث رفع کامل در ریزش مو گردد.

بسیار جالب است بدانید اکسیژن فعال ( ازن ) با ایجاد یک لایه محافظ به نام peptones بر روی مو باعث پوشش کوتیکول مو و بهبود سلامت کلی مو می شود . به ترتیبی که اکسیژن فعال ( ازن ) با ایجاد ارتباط میان ساختار درونی هر رشته مو و رنگ شیمیایی و طبیعی آن باعث جلای مو و خوش رنگ شدن عالی آن می شود . به نحویکه امروزه آن را به عنوان عامل مهم در رنگ آمیزی مناسب مو معرفی نموده و می شناسند .

دستگاه اوزون تراپی : یکی از تجهیزات در بخش بهداشت ،سلامت، درمان و زیبایی موی سر : اکسیداسیون اتم اکسیژن O3 که تلفیق خدمات پزشکی با زیبایی می باشد و انواع درمانها رو به همراه داره.

دانستنی های کراتین مو

با توجه به تعاریف بالا می توان اثرات اکسیژن فعال ( ازن ) را به ترتیب زیر بیان نمود:

۱ . جلوگیری بی نظیر از ریزش مو

۲ . پر پشت شدن آن به دلیل افزایش ضخامت هر تار مو

۳ . افزایش فوق العاده در دوام و ماندگاری مو

۴ . خوش رنگ شدن و افزایش جلای طبیعی

۵ . رفع کامل شوره ، حساسیت و خارش

دستگاه اوزون تراپی مو ( Ultrasonic Micromist O3 Hair Steamer )

دستگاه اوزون تراپی مو

خدمات اوزون تراپی مو

دستگاه اوزون تراپی مو ( Ultrasonic Micromist O3 Hair Steamer ) یکی از تجهیزاتی است که در بخش بهداشت ، سلامت ، درمان و زیبایی موی سر با بهره گیری از خاصیت اکسیداسیون اتم اکسیژن یا همان اوزون تراپی مو استفاده میشود

عملکرد  micro mist در این دستگاه با o3 treatmentکاملا مجزا بوده و گاهی با نظر کارشناس و مشاور و پزشک بیماریهای پوست سر و مو با تلفیق این دو عملکرد اقداماتی جهت بهبود ،سلامت و بازسازی موهای آسیب دیده صورت می گیرد. که می توان به دو ترتیب زیر بیان نمود.

تقویت مو با مایکرومیست (Micromist Treatmen)

که در این بخش زیبایی و خدمات آرایشی و تقویت و آبرسانی مو کاربرد دارد

اوزون تراپی مو (O3 Treatment)

مربوط به بخش پزشکی، سلامت، درمان موهای آسیب دیده و درمان ریزش  میباشد

نحوه عملکرد دستگاه در روش تلفیقی:

اوزون تراپی مو

موها به کمک یک کاور در محوطه کابینی دستگاه قرار میگیرد ،بخار آبی به دمای ۴۰ درجه که قابل تنظیم است در درون کابین جریان پیدا میکند.حین این فرآیند که ۴ الی ۵ دقیقه زمان میبرد، فولیکولهای مو تحریک شده و از سطح مو بلند شده  و راه برای ورود هر گونه ماده ایی به عمق ساقه وریشه  مو باز میشود. بعد از این مرحله با کمک امواج مافوق صوت، ملکولهای آب تجزیه شده وشروع به  ترکیب ملکولهای اکسیژن میکند و با قطع انرژی مجددا ملکولهای o3 ناپایدار تجزیه شده و به o2 و o1 تبدیل میشوند

اتم اکسیژن که خاصیت اکسیداسیون قوی دارد از میان فولکیولهای مو وارد عمق ساقه و ریشه مو میشوند و در مسیر خود حدودا با ۸۰ الی ۸۵ درصد از عناصر مو ترکیب میشوند .

این عمل باعث ازبین رفتن بسیاری از میکروبها ،باکتریها ،قارچها و..، موجود در مو میشود و عمل استریلیزه بصورت کامل صورت میگیرد

در مرحله نهایی محوطه کابین با گزینه cooling شروع به ایجاد سرما و خنک کردن ناگهانی میکند که باعث تحریک مجدد فولیکولها و بسته بسته شدن آنها میشود ،لذا اتم اکسیژن در بافت مو محفوظ مانده و به کار خود ادامه میدهد.چنانچه موها در معرض گرمای مجدد قرار نگیرند این روند مدتی طول کشیده و اکسیداسیون متوقف نخواهد شد

در مورد کسانیکه ریزش مو دارند.چنانچه عوامل محیطی غیر از توارث که موجب ریزش مو شده، درمان و قطع شوند با بهره گیری از عملکرد این دستگاه با وجود اوزون تراپی مو کمک شایانی به قطع ریزش و تسریع در رشد مجددموهای از دست رفته دیده خواهد شد.

تقویت و آبرسانی و پاک کننده و ضد عفونی کننده ریشه و نرم کننده ساقه

استحکام بخش ساقه و ریشه ،کنترل وقطع ریزش و کمک به رشد مجدد

اوزون تراپی بوسیله جدیدترین مِتُد و بروزترین دستگاه روز دنیا، اکسیژن رسانی و آبرسانی عمیق به ساقه و ریشه مو، نفوذ مستقیم اکسیژن به مِدولا و کورتکس مو انجام شده و عروق خونی ریشه مو را به جریان انداخته و باعث رشد سریعتر ان شده و از ریزش جلوگیری میکند، درمان قطعی ریزش مو حتی در مواردی که ریزش سکه ای بوجود امده یا حتی ریزش ارثی باشد ، جلوگیری از موخوره و درمان موخوره،تقویت پیاز مو و رشد ۲ برابر ، جلوگیری از تشدید شوره مو ، آبرسانی عمقی برای موهای دکلره شده و خشک که نیاز به درمان دارند!

در این روش به هیچ عنوان از مواد شیمیایی استفاده نشده و برای تایپهای مختلف مو از جمله دکلره شده ، دَمج،رنگ شده،طبیعی ، لخت یا فِر استفاده میشه و خواص بینظیرش رو حتی بعد از جلسه اول کاملا میبینید!

میکرو میست اوزن تراپی

این دستگاه خدمات زیر را ارایه می دهد که سالن های زیبایی و مراکز کراتینه از آن استفاده می کنند.

١. تقویت و ترمیم مو

٢. پاک کننده و ضد عفونی کننده ریشه مو

٣. نرم کننده و لطیف کننده ساقه مو

۴. استحکام بخش ساقه و ریشه مو

۵. کنترل و قطع ریزش مو و کمک به رشد مجدد مو

۶. ترمیم و بازسازی موهای آسیب دیده

٧. باعث خوش رنگی،زیبایی،شفافیت و جلای مو

٨. درمان بیماریهای مربوط به ریشه و ساقه مو

٩.ترمیم موخوره،شوره سر

فواید اوزون تراپی مو

اوزون درتماس با ریشه موها، سبب جوانسازی و استحکام فولیکول موها شده که این فرآیند سبب تقویت و براق شدن تارهای مو میشود. این نوع درمان گردش خون رو بهبود بخشیده و هرگونه آلودگی میکروبی موجود در ریشه و تارهای مو را حذف میکند.

اوزون تراپی نه تنها مشکلات موهای ضعیف و شکننده را درمان میکند، بلکه در حوزه پزشکی در درمان بسیاری از بیماریهای پوستی مانند پسوریازیس، اگزماهای پوستی و انواع طاسیهای غیر ژنتیکی کاربرد دارد.

اوزون تراپی حجم و تراکم موها را افزایش داده و با ترمیم و بازسازی تارهای موی آسیب دیده مانند موخوره ها، مانع از وز شدن موها می شود.

همچنین  اوزون تراپی به رشد موهای جدید کمک کرده و رشد موها را تحریک کرده و باعث میشود موها صافتر، نرمتر، و زیباتر شوند